Sorrento, Italia

Sorrento este un mic orasel turistic si port din regiunea Campania, Italia,
aflat in Peninsula Sorrentina. Intrucat pe o raza de sub 50 de kilometri
se afla diverse puncte de interes cum ar fi Napoli, Pompei, insula Capri,
Coasta Amalfi, vulcanul Vezuviu, etc. iar Sorrento este undeva la mijloc,
 poate fi locatia de pornire ideala pentru un concediu in zona.

Sorrento is a small touristic town and harbour in the Campania region, Italy,
on the Sorrentine peninsula. Due to its central position it can be used as a
base city for visiting Naples, Pompeii, Capri Island, Amalfi Coast, Vesuvius volcano.

Sorrento este renumit printre altele pentru limoncello,
o bautura alcoolica facuta din lamaie.

Sorrento is renowed mostly for limoncello,
an alcoholic digestif made from lemons

Sorrento, vedere generala
Sorrento panorama

Sorrento, Italia

Vulcanul Vezuviu
Vesuvius volcano

Vulcanul Vezuviu, Sorrento, Italia

Portul din Sorrento
Sorrento harbour

Portul din Sorrento, Italia

 

July 15th, 2009 1:29 pm
ana-maria

mi-am petrecut 8 zile in aceasta zona, este superb.am vizitat insula capri (capri si anacapri) raiul pe pamanat,coasta amlfi de unde nu as mai fi vrut sa plec niciodata, sunt peisaje din poveste, pompei, vezuviu (inca mai fumega), napoli - putin dezamagita de acest oras si de oamenii de acolo (prea mare nebunie, mizerie, foarte periculos sa mergi pe jos) iar sorrento este un mic orasel linistit. o vacanta de vis in aceasta zona. merita vizitata

February 19th, 2010 9:35 pm
stlx

Chiar asa periculos sa fie Napoli? Mi-am rezervat deja cazare, in zona portului, 3 nopti, in mai. Problema e ca in luna mai acolo treb. ca-i cald si nu ma mai pot ajuta cu buzunarele interioare de la scurta ca sa ascund banii, actele si camera foto. Si chiar mi-am luat de curand un Canon SX 200 IS si mi-ar parea rau sa ma intorc de-acolo fara el. Asta ar fi o problema.
A doua e ca e greu de decis ce sa faci in trei zile cand ai de ales intre: Napoli-orasul, insula Capri, coasta amalfitana cu busul sau/si cu ferribotul, Pompei, Vezuviu si Caserta. Ma intreb daca nu ar fi posibil cate doua intr-o zi, dar iarasi imi amintesc ca e un oras mai periculos, probabil nu-i de umblat dimineata devreme si seara tarziu pe strazi de una singura.

Ai fost cu busul Sita? imi imaginez ca, totusi, privelistea e mai spectaculoasa de pe apa, decat de pe sosea, nu? cladirile par a fi cu fata spre apa si cred ca din “unghiul” ala se pot fotografia mai bine. si probabil cu ferry de dupa-masa e cel mai potrivit.

Nu-mi place limoncello. am baut in Roma, in decembrie :)

February 19th, 2010 10:24 pm

Nu cred sa fie asa de periculos … eu doar am schimbat trenurile in Napoli, n-am apucat sa-l vizitez, m-am cazat in Sorrento. Coasta Amalfi cred ca e punctul principal de atractie din zona (Positano, Amalfi, Ravello, etc) … probabil ca merita o zi intreaga din trei. Alta zi poti face Pompei, Sorrento si insula Capri si alta zi pentru Napoli. E cam mult sa mai mergi si pe Vezuviu, Caserta, insula Ischia … etc.

Mie mi-a placut mai mult privelistea din autobuz decat cea de pe feriboat … de fapt amandoua sunt frumoase. Probabil merita sa faci un traseu de genul urmator pt Coasta Amalfi: tren pana in Sorrento, autobuz pana in Amalfi sau Ravello, apoi te intorci inapoi cu ferriboat-ul pana in Positano de unde iei iar autobuzul spre Sorrento. Am mers cu autobuzul Sita, dar nu cu cel fara acoperis (exista si asa ceva, probabil ca e mai frumos cu el daca e vremea frumoasa)

Mie mi-a placut limoncello si la Roma si la Sorrento :) La Sorrento poti bea gratuit, te servesc in magazinele de bauturi :)

February 20th, 2010 8:19 am
stlx

da, si eu m-am gandit sa combin autobuzul Sita la plecare (dimineata devreme din Neapole) spre coasta cu feribotul la inapoiere. Doar ca, neasteptat, sfarsitul lui mai nu e inca plin sezon la ei si cursele ambelor sunt putine. De fapt sunt 2 autobuze la ducere, la interval de 20min. Asta inseamna ca ma duc direct in Amalfi si ajung pe la ora 11 acolo, doar trecand prin Positano. Din Amalfi as putea da o fuga pana in Ravello. Apoi intoarcerea cu feribotul de dupa-masa direct la Neapole sau, vorba ta, poate ma opresc la Positano si revin in Neapole cu trenul sau alt bus.
Spui ca ti-a placut mai mult privelistea din autobuz, poate si soseaua, serpentinele sunt spectaculoase, iti taie respiratia, totusi, cred ca din autobuz ai mai putine ocazii sa faci fotografii, decat de pe vaporas. tin la asta pentru ca, dupa o vreme, in lipsa fotografiilor, uit ce am vazut, uit senzatiile avute la vederea acelor locuri.

Foarte interesanta afirmatia ta, ca as putea face Capri, Pompei si Sorrento intr-o zi. cum, in ce ordine si cu ce mijloace de transport? fara grota Azzurra, nu? oare nu-i pacat sa n-o vezi daca tot mergi pe insula? Hai, ca in Pompei n-as sta mult ca nu-s cine stie cat de pasionata de istorie si arheologie.

February 21st, 2010 1:21 am

Cred ca e mai bine sa mergi cu trenul Circumvesuviana (www.vesuviana.it), pare sa aiba curse la fiecare jumatate de ora (aproximativ). Il iei din gara centrala din Napoli spre Sorrento (gara e un pic separata de cea centrala, la vreo 100 de metri) … trece si opreste si in Pompei. Pleci la 8 dimineata din Napoli, cam in jumate de ora esti in Pompei, vizitezi vreo 2 ore sau cat ai tu chef, continui spre Sorrento, ajungi pe la 11 la Sorrento, vizitezi centrul/portul, iei pranzul eventual, apoi ai doua variante: iei ferriboat-ul spre Capri sau autobuzul spre Amalfi/Positano. Eu unul as vizita Ravello, Amalfi si Positano pe coasta Amalfi dar daca timpul nu e suficient te opresti in Amalfi de unde iei ferriboat spre Positano (ca sa vezi coasta de pe mare). De aici inapoi in Sorrento spre seara de unde iei inapoi trenul spre Napoli (e si mai ieftin si probabil si mai rapid asa decat cu ferriboat + program mult mai des la tren decat la ferriboat). Autobuze Sorrento - Coasta Amalfi ar trebui sa fie si in afara sezonului. Ferriboat-urile insa s-ar putea sa nu circule foarte des in luna mai. Eu am facut poze mai bune de pe sol decat de pe apa in Positano (in Amalfi/Ravello nu am fost).

La fel cu Capri, poti merge din Sorrento, Positano sau chiar Napoli direct cu ferriboat-ul, dar din Napoli e mai scump. Eu nu am vizitat Grota Azzura din lipsa de timp (am alocat o zi pentru Coasta Amalfi + insula Capri si am stat si sa fac baie/plaja in Positano cateva ore) … dar nici nu pot sa zic ca m-a atras foarte tare ideea de Grota Azzura (sa faci baie la Positano cu privelistea pe care o ai cred ca e greu de batut de Grotta Azura). Preferam sa fi urcat pe Monte Solaro pe Capri, dar nici acolo nu am ajuns. M-am plimbat prin centru, Marina Grande, Marina Picolla, Via Krupp, am pozat Faraglioni din tot felul de pozitii si am mai lasat alte obiective si pentru alta data. Am stat doar doua zile in zona, cazat in Sorrento, si in prima zi m-am dus la plaja undeva langa Sorrento si am vizitat Sorrento, deci mi-a ramas doar o zi pentru coasta Amalfi si insula Capri. La Pompei nu am fost.

Excursia din Italia a fost super incarcata (desi mie mi s-a parut relaxanta), practic am vizitat 8 locatii majore in 8 zile (Roma, Sorrento, Coasta Amalfi, insula Capri, Florenta, Pisa, Cinque Terre, Venetia) si mi-am facut totusi timp si pentru plaja/baie in vreo 4 zile :) Dintre toate doar Roma am vizitat-o mai amanuntit (3 zile), restul au fost doar partial (adica exact cat sa prind esenta locului, am renuntat la muzee/interioare la locatiile in afara de Roma).

Concluzia e ca acum vreau sa revin in toate locatiile pentru a le vizita aprofundat pe fiecare, probabil voi face 4 excursii separate: una in zona Toscana: Florenta, Pisa, Cinque Terre, Siena, alta in zona Campagnia - Napoli, insula Ischia, Coasta Amalfi, insula Capri, Pompei, Vezuviu, alta in Roma, Tivoli, Ostia si alta in Venetia, Padova, muntii Dolomiti. Si pe langa astea vreau sa mai merg in zona Milano, lacul Como, zona montana spre Elvetia, etc. Si daca se baga avion spre Sicilia/Sardinia din Cluj, probabil si acolo :) Eu dupa excursia asta am devenit fan inrait Italia, asa ca mi-am facut program pe urmatorii 10-15 ani (in care intentionez sa intercalez si Spania / Franta / Germania / Elvetia / Anglia), iar momentan exista deja curse de avion ieftine spre macar jumate din destinatiile pe care intentionez sa le vizitez.

February 22nd, 2010 10:15 pm
stlx

O fi mai scump feribotul din Napoli spre Capri decat din Sorrento, dar conteaza si comoditatea si rapiditatea, pana la urma: in Napoli stau chiar langa port, de acolo de unde pleaca vaporasele, iar in Sorrento inca nu stiu cum ajung de la tren la feribot, cat timp imi ia, timpii morti. Oricum, am retinut, voi incerca sa gasesc la fata locului cea mai buna combinatie de feribot, autobuze si trenuri ca sa scot cat mai mult din cele 3 zile. Si nu mai spun ca ma tenteaza foarte mult si Caserta!

Planurile tale pentru urmatorii 15 ani ma fac sa zambesc: habar n-am ce-o sa fie peste un an, cum as putea sa-mi fac planuri pentru o asa lunga perioada? poate incepe un razboi, poate dispare low-costul, poate am dificultati financiare, poate situatia familiala n-o sa-mi mai permita…cand am plecat, cu regret, din Paris, dupa o sedere de doar 4-5 zile, parintii mei m-au consolat: “lasa, ca ne intoarcem in cativa ani”… eu nu m-am mai intors niciodata, ei da.
Inainte de-a pleca in decembrie la Roma, pregatindu-mi excursia, m-am panicat ca n-o sa-mi ajunga cele 8 zile -desi trag foarte bine! -si mi-am luat bilet de avion si pentru martie tot la Roma, de 8 martie -cum ar veni, un mic cadou :) - asa ca, in decembrie, am lasat anume cateva obiective turistice, printre care si vestitul cartier Trastevere, gandindu-ma si ca in decembrie si ploaie n-o fi atat de pitoresc cum se spune, las’ ca-l vad mai bine in martie. Ei bine, nu mai pot pleca de 8 martie, am renuntat deja la bilet.

Am inteles: stilul tau de-a face turism, de-a vizita o zona, ce pare destul de fugitiv, e determinat si de facilitatile pe care le ai pe calea ferata, probabil ca si eu as face la fel, as incerca sa parcurg cat de mult si tot ce-i esential dintr-o tara. Pana la urma nu conteaza cat de mult cunosti un oras, o zona turistica, pentru a fi convingator in a-i determina pe altii sa le viziteze :) ). Inca e bine ca tot m-am convins ca le-ai vizitat, ma astept sa existe indivizi care sa te convinga de frumusetea unor locuri si sa te determine sa mergi acolo, ei vizitandu-le doar virtual. :) )

February 22nd, 2010 10:38 pm

Da, daca ai direct din Napoli la ore convenabile cu atat mai bine. Nu stiu cum e in luna mai, poate nu e tocmai sezon, dar ar trebui sa fie suficiente totusi. Dar eu zic ca la cat de putin timp ai e cam mult sa stai o zi intreaga pe Capri, asta ar insemna ca trebuie sa renunti la alte destinatii.

Cat despre planurile pe 10-15 ani, eu zic ca primul pas e sa-ti propui sa faci ceva :) Si apoi vei face tot posibilul sa si realizezi lucrul respectiv. Daca incepe razboiul sau dispare low-cost-ul, asta e … eu mi-am propus sa ajung in diverse locuri si daca o sa pot o sa merg, daca nu nu :) Ideea era ca deja am o lista cat pentru 15 ani, dar nu stiu inca cand voi merge unde :)

March 3rd, 2010 12:17 pm
Viorel Ion

Si eu ca si Dan Chiriac iubesc mult Italia cu toate ca si Brugge din Belgia ca si Almark din Olanda
sau Bambarg,Rottenburg si Valea Rhinului sau a
Moselei din Germania,Mont St.Michele,Lyon,Paris
sau Perouge si Colmar din Franta,toata Croatia de la Opatja la Dubrovnik cu insulele Krk,Rabac sau Hvar,peninsula Istria,Kas, Kalkan sau Fetye din Turcia,Nafplio si Kimi din Grecia sunt locuri care mi-au lasat amintiri frumoase si tulburatoa
re care ma vor marca pana la adanci batraneti si despre care sper sa le pot povesti candva si nepotilor.Dragii mei lasati deoparte fasoanele de fite,luati-va o masina second hand pana-n 7000-8000Eur si cu banii ramasi de la una noua de rupt paginile de la Can Can sau gura colegilor, CALATORITI !!!!!!Este bunul de pret cu care veti ramane toata viata de acum si poate si in cea de apoi!!!Cat despre Italia rupeti o in doua de la Nord din Dolomitii cu Cortina d’Ampezzo,Selva di Val Gardena,continund cu lacurile d’Osta,Como si Magiore,mascati va si beti Vino Frisante in Venetia,desfatati va cu privelisti ametitoare in Vernazza din Cinque Terre,sprijiniti beti fiind Turnul din Pisa,renas
teti din cultura de alta data a Florentei cu Pitti
iubitiva sub balconul Julietei din Verona,simtiti grandoarea familiei de Medici si la Sienna,beti vin de Chianti din Rada(marcat cu cocosul negru) in pocalul de alabastru luat din Voltera,invartitiva nauciti printre “Zgarie
Norii” din San Gimignano,sorbiti parfumul Toscanei din Cortona si Montepulciano si apoi ajungeti,acolo unde sper sa ajung si eu in vara aceasta,adica la ROMA,SORRENTO,CAPRI si COASTA AMALFITEANA si la final considerati ca DUMNEZEU va BINECUVANTAT(ca si pe mine)si va trimis un inger pazitor si calator care sa va poarte aici pe pamant prin locuri pe care, probabil le vom gasi si dincolo in RAIUL mult visat de noi toti.Si daca toate astea se vor fi intamplat fiti fericiti ca nu aveti o masina de 400 de cai cu care poate ati fi ajuns in RAI din ceruri fara sa fi vazut inca RAIUL de pe pamant.
Astept cu placere informati utile(transport Napoli-Roma,de la Sorrento in Capri si de la Sorrento la Positano,Amalfi si Ravello) cu preturi si sfaturi de calatorie.Cu drag de la MOS TRAVEL

March 3rd, 2010 1:17 pm

@Viorel
Daca citesti comentariile de la articolul asta o sa gasesti diverse informatii despre zona. Napoli - Roma am mers cu trenul dar nu pot sa-ti zic pretul pentru ca eu aveam gratuitate pe tren. Sorrento - Capri cu ferryboat-ul, aproximativ 16 euro pe o directie, Sorrento - Positano/Amalfi etc cu autobuzul, cativa euro, nu mai stiu cati, sub 7-8 euro (cel putin pana in Positano). Pentru autobuze vezi http://www.sitabus.it, pentru tren Roma - Napoli vezi http://www.ferroviedellostato.it pentru tren Napoli - Sorrento vezi http://www.vesuviana.it pentru ferryboaturi http://www.caremar.it sau http://www.snav.it

90% din destinatiile precizate de tine sunt si pe lista mea pentru viitoare calatorii (sau am fost deja in unele) si mi se par si mie printre cele mai interesante locatii din Europa.

March 17th, 2010 4:58 pm
Alina Anca

eu mi-am rezervat o mini vacanta in iunie la napoli (4 nopti si 5 zile); pana acum mi-am rezervat doar biletele de avion (sosire si plecare de la napoli) si nu stiu cum sa procedez cu partea de cazare; adica sa ma cazez toate cele 4 nopti in napoli sau o parte in napoli si o parte pe coasta amalfi
ideea e ca vreau sa vizitez napoli, amalfi, capri, vezuviu

va rog, ma poate ajuta cineva cu un sfat ???

nu stiu cum sa proce

March 17th, 2010 6:18 pm

Eu m-as caza 2 nopti in Napoli si 2 in Sorrento. Sorrento are o pozitie apropiata si de Coasta Amalfi si de Pompei/Vezuviu si de Capri … si chiar de Napoli. Toate sunt la sub o ora de mers. Daca ai buget mai mare, poti sa te cazezi si pe Coasta Amalfi, dar acolo vei plati 25-30% in plus fata de Sorrento.

Eventual daca vrei sa mergi si pe Ischia mergi cand esti cazata in Napoli (din Sorrento e mai greu un pic), iar din Sorrento vizitezi Pompei/Vezuviu, Capri, Coasta Amalfi. Vezuviu e aproape si de Napoli. In functie de cum e orarul avionului, as alege cazarea in Napoli la inceput sau la sfarsit (daca avionul e dimineata, as merge in ultimele zile in Napoli ca sa pot merge la aeroport, daca avionul e seara as alege cazarea in Napoli la inceput)

March 19th, 2010 9:14 am
Alina Anca

Aterizez in Napoli la 15:15 iar la intoarcere plecarea este 15:45 din Napoli.
Cred ca ma voi caza primele zile in napoli si ultimile doua in sorrento.

Multumesc pentru sfaturi, imi sunt foarte utile :)

de fapt , tot ce ati povestit pana acum cu totii m-a facut sa astept si cu mai mare nerabdare calatoria
mai ales ca italia imi place la nebunie
pana acum am vazut roma si venetzia si deja sunt intre preferatele mele

Adaugati un comentariu

Nume*
Email*
Website
Comentariu